måndag, mars 21, 2011

Miss Bobblehead...

hade läst att man imorgon skulle kunna logga in via skatteverket.se & kolla sin deklaration.
Men eftersom jag är otålig, testade jag givetvis redan idag...och kom in.
Min återbäring är ungefär halverad från föregående år, kan iofs bero på att jag förra året för barnens skull beslöt mig för att gå ner till en 75% tjänst....vill inte arbeta bort hela deras uppväxt.
Men nu har jag ju dem bara på halvtid, hade jag vetat det hade jag nog behållit min 100%tjänst.
Men men, min livsfilosofi lyder;
"Tid är värt mer än pengar"
Så jag deppar inte, går ingen nöd på mig ekonomiskt, har faktiskt hellre ett par dagar extra ledigt än att jobba bort hela mitt liv. Började trots allt min arbetsbana redan i 10-11 års ålder & jobbade sedan varenda sommarlov fram tills dess jag slutade skolan....då fortsatte jag sommararbeta, fram tills dess jag började jobba på restaurang Gyllene Måsen, vid nästan 23 års ålder. Där har jag sedan blivit kvar år ut & år in, bortsett från de åren jag varit mammaledig & halvåret då jag var sjukskriven pga scooterolyckan & mitt krossade knä (har fan värk i knät än idag, nästan 3 år senare :(  ).

Vart var det jag ville komma nu då?
Jo just det! Har suttit & räknat ut min bilersättning & sedan via Facebook fått sitta & förklara för en gammal klasskamrat hur hon ska gå till väga för att räkna ut densamma.
Alltså jag hade IG i matte B....har nog läst kursen 3-4ggr & inte lyckats klara den.
Huvudräkning har jag å andra sidan alltid varit en fena i.
Sannolikhetslära däremot... *give me a break* vad fan ska det vara bra för att veta hur många strumpor man måste ta ur en byrå i ett mörkt rum för att få två likadana??
NEWSFLASH;
  1. Testa para ihop dem när du tvättat, så räcker det att du hämtar ett par!
  2. Köp bara strumpor i en färg, så räcker det att du hämta ett par!
  3. TÄND LAMPJÄVLEN så ser du & slipper så där i mörkret & gissa!! *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar