fredag, mars 11, 2011

I brist på annat *uttråkad*

Den här listan hittade jag på Cosmo. För fler listor besök cosmopolitan.se!
Lovar du att vara ärlig? - Självklart!
Du heter: Angeliqua Jennifer Helena Bergmark (Öhman som ogift)
Smeknamn: MammaBjörn, MamaB, Pilska morsan (den har vi Ia att tacka för), Smulan
Låt som när du är ledsen sörjer till: Brusa högre lilla å...fast den funkar till vilken sinnesstämning som helst. Har varit mitt absoluta älsklingstycke så länge jag kan minnas. Alltså ända sedan späda barnaår.
Beroende av: Choklad, fast det är avtagande. Lite mer beroende somliga tider på månaden ;)
Vad tror folk om dig: Att jag är lugn & inte kan brusa upp & bli förbannad.
Stämmer det: Eeeeeeh NÄ definitivt inte, har väldigt eldigt temperament. Har däremot lärt mig att tygla mitt humör med åldern.
Vad får du oftast komplimanger för: Ingen aning, att jag är påhittig & är skitbra på att arrangera fester?
Vad säger du för att imponera på någon: Hmm, brukar inte känna behov av att imponera på folk.
Hur imponerar man på dig: Genom att vara öppen & hjärtlig!
Brukar du skratta för dig själv: Ooooh ja...lika skämmigt varje gång.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Lugn å fin :). Jag ska kolla" (från exet, när drivrutinerna till ljudkortet i datorn lade av förut)
Var bor du: Nyinflyttad till min egna fiiiina lägenhet i Kalmar.
Trivs du där: Jaaa, den är fin. Behöver bara få upp lite grejer på väggarna så är jag helt nöjd!
Äger du några converse: Nope
Sprit, cider, vin eller öl: Cider
Brukar du bli för full: Nej, är så fånigt ansvarsfull jämt att jag vet vart min gräns går. Enda gången jag däckat var vid min 1:a fylla, då drack jag 4 folkisar :-D Brukar alltid minnas allting, inte för inte kompisarna kallar mig USB-minnet ;) Brukar få tala om för andra vad som hänt.
Är du allergisk mot något: Ja, men inte superallergisk. Tål inte pollen, ananas eller stora mängder av jordnötter.
Hur svarar du i mobilen: Aaaaah Hallå / Vad vill du?
Antal timmar sömn inatt: ca 7 tror jag
Brukar du komma i tid: Oftast, har börjar bli lite slarvig med det på sistone.
När mår du bra: När jag är omringad av folk som jag tycker om & som tycker om mig.
När blev du fotad senast: Ingen aning, senast vi var ute? HATAR att bli fotad! Fotograferar hellre själv.
Hur känner du dig nu: Trött, sliten & uttråkad.
Vanligaste färg på dina kläder: Ingen speciell färg som är överrepresenterad i garderoben tror jag.
Vad tycker du om fötter: De är praktiska att ha
Vad saknar du: En varm famn att krypa upp i på kvällen.
Hade du en bra kväll igår: Nä, kände mig ensam. Satt & messbombade Ullis.
Favorit dryck på morgonen: En balja te sitter aldrig fel.
Rakar du benen: Självklart, hur lurvig hade jag annars inte blivit?
När brukar du oftast gå och lägga dig: ~ 00 - 01
Är du blyg: Ooooooh ja, för blyg för mitt eget bästa. Jobbar på den saken.
Sysslar du med någon idrott: Hahahahahaha....väntaväntavänta....HAHAHAHAHAHAAAA
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, men inte alltid. Ibland måste kärleken växa till sig. Men träffar du en person du verkligen är ämnad för känner du av det omedelbart på ett eller annat sätt.
Har du spytt offentligt: Japp, i skolan på mellanstadiet *maginfluensa* & diskret på ICA Stinsen för drygt 4½ år sedan *gravid*
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Vad tror du?
Är du nöjd med ditt liv: Inte riktigt, men är på god väg. Är ju bra mkt bättre idag än för 1 år sedan!
Är du bortskämd: Nej, definitivt inte. Har fått kämpa för att komma dit jag är idag.
Vad gör du i morgon: Firar min lillebror Sebban på 24 årsdagen på dagen & glamourfestar med mina fina tjejor & mina kottar på kvällen.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Kommer inte på någon på rak arm.
Vad längtar du till: Sommar, sol & bad...och den där famnen där uppe.
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja det har jag absolut. Något rötägg finns det väl, men de förtjänas inte kallas vänner heller.
Vad använder du för schampo: Tjaaa, just nu tror jag det är ngn Barnängens. Är inte så noga med sånt där, får crazyhair vilka preparat jag än använder.
Hur gammal är du: 33 år på pappret, yngre i sinnet.
Tycker du om någon just nu: Mmmm, fast mina kompisar säger att jag ska glömma d. Men det är liksom inte så himla lätt när personen i fråga flyttat in i mitt huvud. Dessutom kan jag avgöra vad som är bäst för mig själv. Men jag lovar...ska försöka inte prata om det, så ni slipper höra. Så länge ni lovar att inte använda orden: Skit i HONOM nu då. *tummis*
Gröna eller röda äpplen: Beror väl på märket, är kräsen. Äter helst bara Granny Smith & Red delicious, men de måste vara stora & se goda & saftiga ut åxå!
Gillar du golf: Nej...minigolf eventuellt
Vilken tid gick du upp idag: 7:30
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja, vems annars?
Har du strumpor på dig nu: Japp
Är det okej att gråta: Självklart, hur ska man annars kunna lätta på trycket?
När grät du senast: Fick ett riktigt psykbryt för någon vecka sedan, det kändes så skönt efteråt.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa & plastikoperera magen vilken är alldeles sladdrig efter viktminskning & barnafödande.
Bär du glasögon eller linser: Ja både och, blir mer & mer närsynt för var dag som går & har uruselt mörkerseende utan synkorrigering.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, verkligen inte. Så länge du tycker det är fint spelar det väl ingen roll vad etiketten säger.
Har du piercing: Nej, men har haft 2 i näsan.
Vill du gifta dig: Been there, done that.
Vill du ha barn: har redan 3 ligister som jag närt vid min barm.
Solar du ofta: Bara på sommaren, ligger då oftast inte heller & pressar. Blir lätt solbrun ändå.
Är du bra på att laga mat: Jovars, helt ok. Tycker däremot att det är skittråkigt!
Är du flygrädd: Nä
Hur vig är du: Lite över medel.
Är du musikalisk: Jajemen
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten
Vilken är din favoritglass: Choklaaaaad!!!
Tror du på ett liv efter döden? Ja, det är jag rätt övertygad om.
Tycker du om sushi? No sir.
Vad äter du helst när du ser på film: Hmmm, tycker nog bäst om att sitta & knapra på en morot eller gurka.
Har du tandläkarskräck: Ja...hatar att gå till tandläkaren!
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvälls lätt. Är så trögstartad på morgonen, sover helst länge.
Vilken ögonfärg har du: Bruna/brungröna/gröna, de byter färg efter humör. Men oftast bruna.
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Who hasn't?
Biter du på naglarna: Ibland
Röker du: NEVER! *ofräscht*
Hur ofta tränar/motionerar du: F.t. enbart vardagsmotion, men har ju precis aktiverat gymkort så jag tippar på att det kommer bli mer träning nu framöver.
Senaste låt du hörde: Echo Chamber - The Ark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar