måndag, mars 21, 2011

Fråga chans...

En annan grej jag råkade ut för under gårkvällen;
En rätt snygg tjej kom fram till mig, smög sig nära inpå, smeker mig över armen & frågar;
"Är du singel??!"
Jag tänkte....whaaaaat, nu börjar tjejer stöta på mig med.
Denna kvällen är galen! Svarar sedan;
"Jaaa...??"
"Vill du inte dansa?"
"Jo'rå ska bara dricka upp först"
"Med min kompis alltså" *pekar bort på en killkompis vid sitt bord*
Ahaaaaaaa *poletten trillar ned*
Det är inte första gången jag varit med om detta fenomen > raggning genom kompis.

Har bara en stilla undran, kanske jag som börjar bli gammal. Men att fråga chans via kompis....är inte det väldigt mellanstadieaktish?
Vad är det värsta som kan hända om man tar saken i egna händer liksom?
"Hej ska vi dansa??" "Nej tack, jag känner inte för det" "Okej, synd, ha en trevlig kväll"
Jag tror personligen man vinner mer på att våga, skitjobbigt I know. Jobbar hårt med att vara mer spontan, självsäker & modig f.t.

En annan sak jag funderat på (kan kanske vara en av anledningarna att man skickar kompis att prata för en?) är hur det kommer sig att man inte fixar att prata med en person man tycker är skitsnygg. Jag får personligen tunghäfta, varför skulle denna underbara varelse vilja tilltala mig liksom. Försöker jobba på den saken med....men det känns verkligen som att slita upp en flygplansdörr & kasta sig ut i farten.


Måste ni nödvändigtvis fråga via kompis kan ni väl skicka med en lapp åtminstone ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar