torsdag, april 07, 2011

Stora vårtröttheten...

Har den senaste veckan bara blivit tröttare & tröttare & tröttare. Trodde hela tiden att det berodde på helgens bristfällighet på sömn. Tills storflickan min med rinnande näsa (som jag trott varit förkylning) kom & började beklaga sig för att pollenallergin var tillbaka. Ahaaaaaaaaaaaaa *sillysillydum-mamma*

Jag är ju åxå pollen-allergiker, lider inte av det lika mkt som Hanna & hennes pappa. Min allergi yttrar sig främst i enorm trötthet/orkeslöshet. Lite senare brukar jag även börja känna av det i näsa & ögon. Förra året var dessutom lite extra spännande, för då lade sig allergin på stämbanden så rösten försvann. Jaha, vad är det för spännande med det då undrar ni?
Min kör hade just under tiden för mitt röstbortfall våra Beatles-konserter & det var meningen att jag skulle sjunga solo. Vi har förvisso en läkare i kören som fixade kortisontabletter åt mig, de fick tillbaka min talröst. Men att sjunga var icke ett alternativ, fick mima igenom1:a konserten :-/
(vilket ingen i publiken ändå kunde avgöra....titta på bilden bara. Än har jag inte lagt mina skådistalanger på hyllan ;) )

Klicka på bilden för att förstora..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar