onsdag, april 06, 2011

Halvblinda Bettan...

Jamen tjena!
I quell gör jag inte mkt för att ens anstränga mig för att roa mig.
Har förvisso klickat hem mig en rååååsa mini-pc nu, ska ringa bbb imorgon & fixa ett mobilt bredband med (jag har ju varit så duktig att jag schabblat bort mitt användarnamn & lösen till min box på deras hemsida...känns som om just det beteendet är ett ledord f.t. Jag som vanligtvis är så ordningsam, känner inte riktigt igen mig. Känner mig mest trött & virrig. Men det ska väl bli människa av mig snart igen får vi hoppas.)

En annan störig tradition jag börjat med de senaste månaderna är att tappa bort/förstöra ena linsen i mitt aktuella par.
  • Först rev jag sönder min ena turkosa lins.
  • Sedan hoppade en av de för dagen helt nya stålgrå linserna ut ur ögat när jag satt & sydde gardiner.
  • Var ovarsam med det nya paret stålgrå linser, så den ena blev uttorkad & sprack
  • I morse tappade jag ytterligare en stålgrå lins i avloppet när jag skulle sätta in dem för jobbet. :-/
 Någon eller något vill uppenbarligen inte att jag ska se någonting när jag är ute. Funkar inte att springa runt med glasögon hela tiden, de är bara i vägen & blir smutsiga fort. Ellen tycker jag är så hot när jag skrynklar ihop ansiktet, kisar & anstränger mig för att se, hon kallar mig för Mullvaden :-D
MamaMole!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar