fredag, april 01, 2011

Brottsoffret här...

kvällen som skulle bli en luugn soft afton, men lite körsång & sedan häng med min Ia förvandlades huxflux till värsta actionrullen....eller nja mer Beck över det hela.
"Beck - Jackmannen" som Ia döpte rullen till.

Ska väl ta det hela från början;
Var som sagt & sjöng, beslutade mig att pga min bristfälliga sömn lämna övningen lite tidigare.
När jag kommer ut i kapprummet ser jag den tunga dörren låååångsamt går igen, någon har alltså varit där inne alldeles nyligen. Tittar snabbt där jag hängt min jacka....den är borta! Det tog 3 röda så sliter jag upp dörren & ser en gubbe springa längre bort på gatan, jag börjar vråla, gorma & löpa efter. Höll rätt bra takt med honom & närmade mig så sakteliga (här vill jag passa på att slänga in ett litet wow till mig själv....jag springer efter en fullvuxen karl....med försprång...blir inte anfådd, utan kutar efter, skrikandes...med mitt kassa knä *respect*).
När jag nått korsningen strömgatan/larmgatan kör en gubbe efter, ber mig hoppa in, kör MOT enkelriktat upp mot rondellen vid systraströmmen. Slänger sig ur bilen & får tag i gubben...som givetvis inte har min jacka på sig. Neheee, vart är den då??

Jag tar mig tillbaka till körlokalen, letar runt. Jackan är borta. Upptäcker att jag hade plånboken i väskan med noterna...lite tur i oturen där. Men mina hem-& cykelnycklar låg givetvis i jackan.
Jag ringer & polisanmäler, tar mig sedan hem till Ia. Måste ju sova någonstans liksom. Efter ett kort tag ringer min mobil, då är det några körkompisar som har tittat efter jackan på väg hem från kören. Jackan är upphittad vid brandstationens högra sida, fickorna är länsade...men ett lipsyl & 2 tamponger ligger strösslade runt jackan. Nycklar alltså borta fortfarande, så vi tar & försöker kamma igenom området. Men hittar inga nycklar....det är ju mörkt ute. Mina körkompisar kör hem, jag beslutar att en sista gång ta promenaden från jackans fyndplats & följa vägen jag sprang efter gubben (strömgatan). Borta vid p-platsen vid Bergfeldts letar jag en sista gång & se på FAN där brevid en snödriva ligger nyckelknippan!! *kAtChInG*
Sedan följer jag med Ia hem & vi börjar ju givetvis störa oss på att vi inte filmat äventyret (för sådana är vi ;) )
Resten av kvällen ägnar vi åt att ligga & fnissa åt olika YouTube-klipp > Ia, this one's for you *pekar ner*

Nu ska jag gå & krascha i säng....lite för mycket äventyr för lilla mig på en & samma dag.
Vi höres imorgon
Sov så sött, dröm om mig!


2 kommentarer:

  1. hahaha I just love her!! tänkte om hon kanske vill sjunga på min 25 årsfest

    SvaraRadera
  2. Ja, det vore ngt....vi måste ju planera in värsta balunsen! Om inte annat kanske vi kan hyra in en look-alike? ;p

    SvaraRadera