onsdag, juli 06, 2011

Avkoppling i semestern...

1:a semesterrundan inleddes alltså i måndags, har valt att dela upp den i 2 *2 veckor för att kottarna skulle få längsta möjliga sommarlov. Blir förvisso inte lika mycket avkoppling för egen del, men kottlingarna måste få komma först, är inte meningen att barn ska uppleva sina sommarlov på institutioner.
Nej släpp ut dem på ängarna, ta med håv & hink till stranden & fånga fiskar, kasta stenar i vattnet, låt dem äta glass tills de storknar. När kvällen kommer ska de vara svarta under fötterna, ha skrubbade knän, solblekt hår & gyllenbrun hud.
Igår kväll kom morfar & hämtade kottarna, de ska tillsammans med sina morföräldrar ut på äventyr,
Legoland i Danmark är destinationen.

Så här sitter jag med semester i semestern liksom & vet inte vad jag ska göra, ingen annan än Shreket som har visat intresse att umgås med mig heller.
Hittills har jag iaf belönat mig med en härlig sovmorgon & en långfrukost.
Har även hunnit boka mig en klipptid hos min favvofrisör till på fredag morgon & klicka hem Theos 7årspresent.
Men nu börjar jag bli lite rastlös.
Funderar på att ta bilen (fick ju låna mamsens bil nu när de är borta), köra bort till Retrå & se om det finns ngt litet inredningsprojekt till mig. Kan ju alltid spela in en låt eller två åxå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar