måndag, mars 06, 2017

This & that

Tjoflöjt.
Så var ännu en vecka till ända.
Helgen kan ha varit den långsammaste & tråkigaste helgen i mannaminne.
Men jag gissar på att rastlösheten jag börjar känna dels beror på att energin är på väg tillbaka efter 7 veckors frånvarande & orkeslöshet.
Samt dels för att jag kört skolarbete i 170, haft en massa att kämpa mig igenom & nu endast står med 3 inlämningar & 1 prov kvar sedan är det finito. Inga deadlines som flåsar mig i nacken heller.
Ja det grå vädret tillför ju inte direkt med en wouppiekänsla heller.
Avslutade dock fredagen på ett ytterst mysigt sätt; strax innan 21 fick jag en värstingdump med efterföljande kräkattacker, frossa & kallsvettningar. Så vi la oss innan 21.30 (Micke skulle ändå upp tidigt & byta en STOR mängd lysrör på jobbet).
Så på lördagmorgon vaknade jag überpigg tidigt & avverkade därför en inlämning.
Resterande del av helgen har tillbringas ömsom liggandes i sängen spelandes mobilspel, liggande i soffan som tittapågubbe när Micke har spelat Disney Universe på Xboxet. Samt vid köksbordet för att försöka få i mig alla mina måltider.

Idag visade dock vågen första pluset på 7 veckor...hela 0,5 kg plus.
Men jag räds icke, klart att det måste bli ett pluspåslag någongång med hormoner som leker berg&dalbana i kroppen.
Känner jag mig själv rätt är det väl dessutom ägglossning nu, vilket kan resultera i vätskeansamlingar.
Det enda som suger är att jag hade hoppats på -15 kg till 1 månaders dagen efter Op. Men aja, vikt är bara en siffra & snart fortsätter nedgången.

Har ju haft grava problem att få i mig min ordinerade vätskekvot, brukar väl som mest bli 7 dl/dag. Vilket märks...JISSES vilken torr hud jag fått!!!!
Aaany how.
Det slog mig i lördags att jag kanske skulle testa om jag fick i mig Latte (som jag saknat så de föregående 7 veckorna). Det fungerade strålande & vips hade jag 4 dl på vätskekontot bara så där.
Då slog det mig att jag kanske skulle kolla om te fungerade lika fint.
Jajemen det gjorde det & jag hade därmed ökat intaget med ytterligare 5 dl!!
Hur trög får man vara när man inte undersöker om det är lättare att få i sig varm vätska när vatten inte fungerar??
Nåväl, nu vet jag det iaf.

Annars då?
Haft mitt betygssamtal berörande den avslutade kursen i Medicin2 idag.
Jag cashade in ytterligare ett A i medicin!!! *jaaaaay*

I övrigt inte så mycket att rapportera, förutom att mitt älskade Mannagryn fyller år på onsdag & Tja thats about it.

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar