måndag, mars 27, 2017

It's me again..

Ännu en vecka har fortlöpt, denna kändes dock segare är segast.
Reason? Pollenallergi som rider våra kroppar trötta & orkeslösa (lägg där till min ft permanenta status iom operation så kanske ni får ett hum om hur aktiv jag orkar vara atm). 
Den föregående veckan hann jag få in min sista stora inlämning i akutsjukvård samt avklara 1a delprovet där. Det gick fint, bra betyg som alltid.
Denna veckan ska jag hinna avklara 1a inlämningen på sista kursen "Gymnasiearbetet"...det börjar dra ihop sig till ett slut för mina studier.
Hade det inte strulat sig med min paktik hade jag varit helt finito i maj. Menmen...det finns väl en anledning till detta strulet åxå antar jag. Spännande att se vad bara.

I övrigt fnular jag på vad jag vill bli när jag blir stor.
Hade siktet inställt på operationssjuksköterska eller barnmorska...men nu såg jag att de hade en utbildning på Universitetet i Växjö som egentligen hade passat mig bättre..nämligen musiklärare.
Jag gjorde ju antagningsprovet till musikhögskolan i Göteborg för att plugga till musiklärare redan 1998.
Jag klarade provet, men tog mig inte längre än till reserv.
Antagningsprovet i Växjö är lättare då det inte är en renodlad musikhögskolan...å vad det ser ut i mina ögon skulle jag nog fixa det antagningsprovet trots att det var 19 år sedan jag pluggade musik.
Fast å andra sidan lockar det inte extremt mycket att pendla fram å tillbaka till Växjö, 10 mil tør, varenda skoldag i 5 (?!?) år.
Får inte riktigt hop den logistiken i mitt huvud...MamaControllfreak blir helt kallsvettig av blotta tanken.
Den som lever får se.

En fin & bra skatteåterbäring lyckades både jag & mitt Mannagryn punga hem, så semesterkassan är säkrad.

Vad kan jag mer berätta om föregående vecka?
Jag nådde -16 kg sedan flytstart 17/1.
Var även hos återbesök hos dietisten 6 veckor efter operation.
Det såg mycket bra ut om man ser till mina siffror; Jag hade bl a på 6 veckor minskat 5,2% i fettprocent & 10 kg i fettmassa. Därutöver hade jag endast minskat 0,2 kg i fettfri massa vilket är mycket bra, detta innebär att vikten jag tappat enbart kommit från fett & inte förlorad muskelmassa.
Någon dag innan dietistmötet lyckades jag även lista ut att jag drabbats av laktosintolerans efter operationen. Detta är jag inte förtjust över då laktosprodukterna inte smakar något vidare & jag måste tillföra extra mjölkprodukter för att inte drabbas av kalciumbrist.

Mer då?
Var på bio med mina småtjejer i lördags.
Vi såg Skönheten & Odjuret, hade peppat för den filmen ända sedan vi hört att den var under inspelning.
Filmen var ruggigt bra & vi ville inte gå ut ur salongen när filmen var slut. Hade gärna sett den en gång till på ett bräde :))
Vi hade bokat in oss på den tidigaste föreställningen (11:45), vilken visades i en av de nya salongerna med endast 19 sittplatser.
Kul var att vi var helt ensamma inne i salongen & jag fick Tuvas tillåtelse att sjunga med i låtarna.

Igår visade termometern på +15°, men iom pollenseghet & frikkin sommartidsomställning pallade vi knappt lämna sängen igår *woups*

Sedan var det nog inte så himla mycket mer.
Ska iväg & veckohandla på Maxi om en stund. Ungefär så spännande & glamouröst as it gets ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar