tisdag, mars 14, 2017

Ett steg fram & tretton tillbaka

Ytterligare en vecka har fortlöpt.
Jag mår för tillfället inte något vidare alls.
Lever med ett ständigt illamående & en utomjordisk trötthet.
Misstänkte först näringsbrist, men är nu rätt övertygad om att det är min anemi som spökar.
Iom operationen där man kopplar bort 150 cm tunntarm (alltså lika mkt tarm som min längd typ), innebär detta att den kvarvarande tarmen inte kan ta upp lika mkt näring & kcal som innan.
Detta är ju bra i det avseendet att man tappar sin övervikt.
Men mindre bra om man sedan tidigare lider av bristsjukdomar.

((Här skulle jag kunna skriva en liten förklaring om vad anemi innebär & vilka symptom man drabbas av.
Men jag anser det töntigt när folk kopierar långa sjok ut Wikipedia eller skolböcker bara för att låta smartare än vad de egentligen är. Märks ju rätt snabbt att orden kommer från en annan källa än de själva.))

Summan av det hela är att jag (utöver Vita-mine Total som jag tar dagligen) tar mitt extra receptbelagda järntillskott för att öka mina järndepåer. Men jag kan inte ta den föreskrivna mängden då detta framkallar magkramper & illamående (som jag ju redan lider av).
Det enda järnpillret jag tar i nuläge framkallar magkramper i sin ensamhet, vilket medför att jag inte kan lämna min position liggandes i soffan eller sängen utan att behöva lida.
Detta dilemma plus att jag pga anemin är trött, orkeslös, muskelsvag med hjärndimma deluxe medför att skolarbetet blir lidande.
Men det ska nog lösa sig i slutändan...brukar få genomföra inlämningarna på ren envishet.

Viktnedgången vill inte heller lossna, så jag få dras med mina -14 fortfarande.
Men som jag sagt innan; någon gång måste det ju lossna.
Ska till dietisten & köra en ny bodyscanning nästa fredag *nervös*
Hoppas det är lite fett som försvunnit & inte bara muskler.

I övrigt inte mycket att förtälja.
Over&out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar