onsdag, oktober 05, 2011

Tja vad sjutton...

Slänger iväg ett inlägg till nu när jag ändå sitter med lilla rååååsa datorn igång(& gör allt för att förhala städningen som nu egentligen borde pågå istället för slösurfning innan det är dags att knalla bort till Hamburgerland)
Idag kom Kottefar & hämtade Tuvan, de ska få sig ett par dagar på tu man hand i Sthlm utan storsyskon, så jag var vänlig nog att låna ut trotsmonstret till fadret hennes....fast det är mammavecka und alles ;)
Ska faktiskt bli riktigt skönt att få vara ensam med den äldre delen av Buspatrullen ett par dagar (även om jag kommer sakna lilla arga fröken Gaphals en massa).
Till helgen blir det finbesök-deluxe, från Amsterdam kommer lillebror Bananiel, vi ska fira hans 30årsdag i efterskott. Från Göteborg kommer lillebror Sebban & hans fruga Johanna. Den delen av besökarna kommer vara belägna hos mina päron. Sedan kommer ju även Gosexpressen från Totebo hit
Så den här helgen kommer bli skojsig & mysig värre...stackars Micke att tvingas utsättas för hela klanen Öhman på en & samma gång. Det kommer bli en intensiv upplevelse, mark my words! 
(Synd bara att Tuvan inte fick vara med när alla morbröderna befinner sig i Kalmar på samma gång för en gångs skull) .

Vad har jag med roat mig med?
Jo för sjutton, börjar ju nästan bli klar med julklappar till barnen. Det gäller att tänka till & planera om man inte vill stå barskrapad i januari, månaden med alla födelsedagarna (min, Hannas, Tuvas, deras pappas & nu även 2 av Mickes troll) .

Nähäpp, om man åtminstone skulle bestiga diskberget så det blir mindre städa när man kommer hem i eftermiddag.

*PUSS*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar