tisdag, oktober 04, 2011

Bonusmamma, Plastmorsa, Styvmor...

Har ju som sagt inlett ett förhållande med världens underbaraste person, med sig i bagaget har han 3 fina små flickor.
På den anledningen vill jag skriva ett inlägg om bonusföräldraskapets vara eller icke vara.
Jag & Exet bestämde på tidigt stadium av vår separation att när/om vi blir förälskade & skaffar ny partner kommer dessa inte bli några extraföräldrar till våra barn.
Man har endast en mamma & en pappa & ingen annan kan komma & inkräkta på de positionerna.
Har även haft samma diskussion med kottarna, de vill inte att jag ska kalla några andra barn för mina plastbarn & jag vill inte att de kallar någon annan deras plast/bonusmamma.
Vad ska barnen då kalla våra nya respektive?
Tja, det har vi faktiskt också diskuterat jag & kottarna. Kom fram till att min Lotta (Exets nya) & min Micke känns passande.

I fall av ihopflyttning kommer givetvis samtliga barn gå under samma regler, ingen kommer särbehandlas beroende på vilken livmoder de kommer ifrån.

Dessa ickebonusbarn har ju givetvis ett eget litet rum i mitt hjärta ändå, kommer stötta, finnas där, trösta & dela skratt med dem. Inte som mamma, utan som en extra kärleksfull vuxenförebild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar