torsdag, oktober 13, 2011

Satans fot!!...

Aaaaaajajajaj i min fossing!
Har länge dragits med en helvetesknöl på vänster stortåled, en s.k. Hallux Rigidus (stel stortåled).
Det hela började sommarlovet till 9:an (eller om det nu var 1:an), då jag & broder Daniel skulle in till Kalmar dansar & ler.
Han skjutsade min in till stan på pakethållaren, jag hoppade av i farten vid kullerstenar bakom domkyrkan, trampade snett & drog på mig en spricka i stortån. En spricka som jag aldrig brydde mig om att söka vård för & som sedan dess mer eller mindre plågat mig varje dag.
I samband med knäskadan försökte jag få tån korrigerad,
men Dr Ludenarm var tveksam till operation då, ville avvakta tills jag inte längre kunde gå barfota utan värk. Det här var 2½ år sedan, och nu har stunden kommit då jag går omkring med konstant värk i hela vänster fot. Att köpa nya skor finns inte på kartan, gör för jäkla ont att gå in dem...att jag dessutom arbetar på ett ställe där jag står eller går 98% av arbetspasset gör väl inte saken bättre :-/
Men idag fick jag tummen ur arslet & bokade en tid på vc för att få mig en remiss till Ortopeden, nu ska knöljäveln bort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar