lördag, januari 29, 2011

På väg tillbaka??

De sista åren har jag fått sämre & sämre självförtroende för var dag som gått.
Att se mig själv i spegeln har varit jobbigt, har snudd på hatat mig själv.
Så länge jag kan minnas har jag alltid älskat att sjunga & jämt fått utlopp för mina känslor genom sången.
(Sjöng enligt mina föräldrar långt innan jag ens lärt mig prata).
Tills en dag då självförtroendet verkligen nått botten & jag då ansåg mig vara en usel sångare.
Sjöng endast i sällskap bland andra & störde mig då på min egen röst.
Var så olycklig, om jag inte hade sången, vem var jag då?

Sedan hände saker i mitt liv som fick mig att vilja starta om på nytt.
Anstränger mig hårt för att inte döma mig själv, jobbar hårt med att boosta mitt självförtroende.
TVINGAR mig att tycka om mig själv.
Jag är inte så ful & värdelös som jag trott.
Den senaste tiden känner jag att någonting börjar hända.
Hur då undrar du då?
Jo, jag har börjat sjunga igen.....kan sitta halva nätterna igenom & bara sjunga av hjärtats lust & gissa vad?
Det låter bra, tycker t.o.m. att det börjar låta bättre än vad det någonsin gjort.
Vi har utvecklats, min röst & jag.
Ska det fortsätta i det här tempot är jag snart uppe bland stjärnorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar