söndag, december 19, 2010

Kallt

Temperaturstatus f.t. = kallt, kallare, frystorkad.
Förra året gick båda mina vinterjackor sönder i dragkedjan, slutade med att jag köpte första bästa jackan på ett reaställ.....täcker ju inte ens ladugårdsarslet.
Ska kylan fortsätta på detta viset är jag i desperat behov av en ny varm jacka, för de som känner mig vet att jag är konstant frusen, sommar, höst, vår & vinter.
Överväger även att försöka få tag på en ruggigt varm mössa, känner mig inte rustad för denna årstiden.
Fryser så det värker i alla lederna, sover med pyjamas, tjocksockar, fleecemorgonrock, under ett täcke och en fleecefilt....vaknar ändå alltid huttrandes.
Vill helst flyttat nyss så jag slipper allt vad pellets & skottning heter.

Dessutom var det någon som sa att det är julafton på fredag, det vet jag inte om jag tänker tro på, känner mig inte förberedd på den fronten heller
(klapparna är iofs införskaffade....måste bara slås in, men allt det andra *HU*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar